Ogłoszenie o naborze na referenta ds.świadczeń rodzinnych
Kierownik Miejskiego Ośrodek Pomocy Społecznej w Wasilkowie ogłasza nabór
na stanowisko urzędnicze referent ds. świadczeń rodzinnych
w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Wasilkowie ul. Supraślska 21, 16-010 Wasilków
1. Nazwa jednostki: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wasilkowie
ul. Supraślska 21
16-010 Wasilków
2. Wymiar czasu pracy: pełny etat
3. Wymagania niezbędne na stanowisku:
1. obywatelstwo polskie;
2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4. wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: prawnicze, administracyjne;
4. Dodatkowe wymagania:
Znajomość ustaw: Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23 z poźn. zm.), Ustawa z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1518 z późn. zm.), Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 roku o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2016 r., poz. 599 z późn. zm.), Ustawa z dnia 4 kwietnia 2014 roku o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (Dz. U. z 2016 r., poz. 162);
doświadczenie w pracy związane z realizacją zadań wynikających z wyżej wymienionych ustaw;
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych;
umiejętność elektronicznego pozyskiwania danych z rejestrów publicznych;
umiejętność obsługi programów dziedzinowych do realizacji zadań, Microsoft Word, Microsoft Excel;
zdolności organizacyjne, samodzielność w pracy, terminowość;
umiejętność analitycznego myślenia;
systematyczność, dokładność;
odpowiedzialność;
umiejętność komunikacji oraz pracy w zespole.
5. Zadania wykonywane na stanowisku:
wydawanie wniosków oraz udzielanie informacji dotyczących świadczeń rodzinnych i wymaganej dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku;
przyjmowanie wniosków i ustalanie prawa do świadczeń;
prowadzenie postępowań w zakresie koordynacji świadczeń rodzinnych;
wprowadzanie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydawania decyzji w sprawach o ustalenie prawa do świadczeń;
przygotowywanie projektów decyzji, postanowień, zaświadczeń oraz wszelkich innych pism w zakresie świadczeń;
prowadzenie postępowań administracyjnych zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego;
ustalanie harmonogramów i warunków wypłat świadczeń, w tym tworzenie list wypłat;
terminowe, rzetelne przygotowywanie i wysyłanie sprawozdań z realizacji świadczeń, w tym także w wersji elektronicznej;
prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń;
bieżąca aktualizacja wiedzy, zapoznawanie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy;
wykonywanie innych czynności wynikających z zakresu zleconych zadań;
przygotowywanie dokumentów do okresowej archiwizacji zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie;
6. Wymagane dokumenty:
list motywacyjny;
życiorys - curriculum vitae z uwzględnieniem dotychczasowej pracy zawodowej;
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
kserokopie świadectw pracy (w przypadku posiadanego stażu pracy);
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
kserokopia dyplomów potwierdzających posiadane wykształcenie;
oświadczenie, że osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe (osoba zatrudniona będzie zobowiązana do dostarczenia w ciągu 2 tygodni od dnia zawarcia umowy dokumentu potwierdzającego w/w dane z Krajowego Rejestru Karnego);
oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym;
oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu naboru, tj. podpisanie klauzuli o treści: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U z 2016 r. poz. 922). oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U z 2016 r. poz. 902);
oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy o pracownikach samorządowych;
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U z 2016r., poz. 902 z późn. zm.).
Oświadczenia niezbędne do naboru winny być opatrzone własnoręcznym podpisem, zaś kopie składanych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
7. Dokumenty dodatkowe:
kserokopia zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje.
8. Informacje o warunkach pracy na stanowisku:
stanowisko pracy związane z obsługą komputera powyżej 4 godzin dziennie;
praca w siedzibie Ośrodka, wyjazdy związane ze szkoleniami.
9. Termin i miejsce składania dokumentów.
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze: referent ds. świadczeń rodzinnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Wasilkowie”:
- osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wasilkowie ul. Supraślska 21 pok. nr 7 w terminie do 02.05.2017 r. do godziny 1530.
Za termin złożenia dokumentów przyjmuje się datę wpływu do Ośrodka.
Aplikacje, które wpłyną do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wasilkowie po wyżej określonym terminie lub bez kompletu dokumentów nie będą rozpatrywane.
Osoby spełniające wymogi formalne w wyniku wstępnej selekcji zostaną telefonicznie zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. O terminie i miejscu rozmowy kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie drogą telefoniczną. Dokumenty odrzucone można będzie odbierać osobiście w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Wasilkowie ul. Supraślska 21, 16-010 Wasilków w terminie 3 miesięcy od daty rozstrzygnięcia naboru.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Wasilkowie (www.bip.wasilkow.pl) oraz na tablicy informacyjnej i stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wasilkowie (www.mops.wasilkow.pl).
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Wasilkowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.